آستان مقدس امامزاده عبدالله موسی الکاظم(ع)

مجموعه تاریخی زیارتی گردشگری باغ مزار کهن شهر کدکن

آستان مقدس امامزاده عبدالله موسی الکاظم(ع)

مجموعه تاریخی زیارتی گردشگری باغ مزار کهن شهر کدکن

آستان مقدس امامزاده عبدالله موسی الکاظم(ع)

www.emamzadeabdolah-kadkan.blog.ir
مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس
امامزاده عبدالله موسی الکاظم علیه السلام

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است




 مدیر مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امامزاده عبدالله موسی الکاظم (ع)  از برنامه ریزی جهت تشرف اولین گروه #زائرین غیر بومی متشکل از ۶۰ خانواده از اعضای هیئات مذهبی مشهد مقدس به پابوسی امام زادگان مستجاب الدعوه شهر کدکن بر اساس چینش برنامه های زیارتی ، ورزشی و سیاحتی و با هدف حفظ و گسترش ارزشهای اسلامی و تقویت روحیه اعضا در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخه ۳ و ۴ مرداد ماه با امکانات و برنامه های متنوع همچون قرائت دعای پرفیض ندبه در فضای با نشاط امام زاده عبدالله(ع) و ضیافت صبحانه، زیارت دوره در مزارات واجب التعظیم کدکن، مسابقه فوتسال در سالن ورزشی سردار شهید برونسی, گردش در طبیعت ، صرف نهار ،عصرانه و اسکان شبانه خبر داد که با استقبال خوب اعضای شورای شهر روبرو گردید و مقرر شد حد الامکان آنچه محصولات و سوغات بخش کدکن به حساب می آید از مواد غذایی و محصولات باغی و لبنی گرفته تا داروهای گیاهی و صنایع دستی  در قالب بازارچه ای در مجاورت آستان مقدس امام زاده عبدالله(ع) جهت خرید و استفاده  زائران در صبح روز جمعه  برپا گردد .

در ادامه پیگیری های بعمل آمده توسط سید محمدی مدیر مرکز فرهنگی قرآنی امامزاده عبدالله(ع) نسبت به اجرای طرح جامع آستانهای مقدس شهر کدکن، تیم تخصصی نقشه برداری هوایی( پهپادی) اداره کل اوقاف استان خراسان رضوی در محل بقاع امامزادگان علاءالدین ،قوام الدین و جوادالدین(ع) در یک مرحله و امامزاده عبدالله(ع) در مرحله ای دیگر حاضر و توسط پهپاد، نقشه برداری هوایی سه بعدی صورت پذیرفت.


مدیر مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع)شهر کدکن:

شورای اسلامی شهر زیارتی کدکن بازوی توانمند و برنامه ریز در ایجاد زیر ساخت های اولیه تشرف زائرین به امامزادگان این شهر است. 

سید محمد سیدمحمدی در اولین نشست  کارگروه تعامل و برنامه ریزی فرهنگی عمرانی بقاع متبرکه شهر کدکن به نقش مهم و کلیدی شهرداری و شورای اسلامی شهر در برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی و عمرانی آستان مقدس امام زادگان کدکن اشاره نمود .

      به گزارش مدیر مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امامزاده عبدالله ابن موسی الکاظم (ع) کدکن این نشست با هماهنگی قبلی و میزبانی خوب ریاست  و اعضای شورای اسلامی شهر کدکن، با حضور کارشناسان ارشد اداره کل اوقاف استان خراسان رضوی و رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان تربت حیدریه برگزار گردید.

در ابتدای جلسه رئیس شورای اسلامی شهر ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان، به معرفی اعضای شورا و برخی از فعالیتهای خوب و دارای اولویت، همچون تاکید بر مرمت جاده مواصلاتی کدکن پرداخت که جای تشکر ویژه دارد. در ادامه حجت الاسلام نواییان از اهتمام و حمایت های خوب شهرداری و شورای اسلامی شهر در توسعه و ترویج برنامه های فرهنگی و عمرانی بقاع تشکر و قدر دانی نمودند و در جمع بندی نظرات حاضرین بر حفظ، نگهداشت و برنامه ریزی جهت ایجاد زیر ساختهای اولیه حضور زائرین غیر بومی با تصویب اعتبار لازم جهت کمک به مرمت ، تامین روشنایی، زیباسازی و تجهیز آستان مقدس #امامزادگان_کدکن و زمینه سازی فرهنگی جهت تامین یک درآمد ثابت و پایدار برای بقاع با شناسایی رقبات یا ایجاد رقبات و موقوفات جدید ،حمایت و تبلیغ از وقف های مشارکتی و... همچون واقفان گذشته این دیار تأکید گردید.

در پایان مقرر شد کارگروه تعامل و برنامه ریزی فرهنگی عمرانی بقاع متبرکه شهرکدکن متشکل از شهردار و اعضای شورای شهر، هیئت امنا بقاع و کارشناسان ادارات اوقاف و میراث بصورت دوره ای هر شش ماه یکبار با حمایت شورای اسلامی شهر برگزار و مصوبات تا مرحله اجرا پیگیری گردد.







آیت الله نوری همدانی:

باید ترتیبی اتخاذ شود که در امامزاده ها فرهنگ اهل بیت علیهم السلام ترویج یافته و مردم با معارف این بزرگواران آشنا شوند.


         💐 ۵ ذی القعده، روز ملی تکریم و         

       بزرگداشت امامزادگان گرامی باد💐


مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امامزاده عبدالله ابن موسی الکاظم (ع) کدکن پذیرای نیات خیر شما خیرین گرانقدر می باشد.


کلیه حسابها نزد بانک ملی


 93011063265  _ 128  حساب  عمرانی 

 93011063373 _ 128  حساب فرهنگی 

93011063481   _ 128 حساب جاری 

93011063157  _ 128  حساب غیرمقید


🙏💐🕌🙏💐🕌🙏💐🕌🙏💐🕌