آستان مقدس امامزاده عبدالله موسی الکاظم(ع)

مجموعه تاریخی زیارتی گردشگری باغ مزار کهن شهر کدکن

آستان مقدس امامزاده عبدالله موسی الکاظم(ع)

مجموعه تاریخی زیارتی گردشگری باغ مزار کهن شهر کدکن

آستان مقدس امامزاده عبدالله موسی الکاظم(ع)

www.emamzadeabdolah-kadkan.blog.ir
مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس
امامزاده عبدالله موسی الکاظم علیه السلام

۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

به گزارش مدیریت مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امامزاده عبدالله ابن موسی الکاظم (ع) پیرو درخواست های واصله از زائران و مجاوران مؤمنین و مؤمنات ارجمند، مبنی بر نبود نور کافی در فضای پیرامونی محوطه ی مجموعه باغ مزار بویژه صحن بقعه متبرکه بحمدا... با همت خادمان این آستان همزمان با روز عید سعید فطر اقدامات اولیه در خصوص تامین روشنایی لازم جهت زیارت عاشقان و دوستداران ولایت صورت پذیرفت.


 

اللهم اهل الکبریاء والعظمه

واهل الجود والجبروت و اهل العفو و الرحمه ...



با آرزوی قبولی اعمال و عبادات در ماه ضیافت الهی و تبریک عید سعید فطر به اطلاع کلیه برادران و خواهران ایمانی می رساند نماز عید سعید فطر صبح روز عید ساعت 6:30دقیقه صبح در محل گلزار شهدای شهر کدکن به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین بوژمهرانی امام جمعه محترم کدکن برگزار خواهد شد.


سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد تسلیت باد.

─┅─═ঊঈ🌺ঊঈ═─┅─



مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امامزاده عبدالله ابن موسی الکاظم علیه السلام شهر کدکن


قداست فلسطین

قبله اول ( ویژه نامه روز قدس)

امام خمینی(ره) روز شانزدهم مرداد سال 1358، آخرین جمعه‌ی ماه رمضان هر سال را روز جهانی قدس نامیدند و همه‌ی مستضعفان و آزادی‌خواهان جهان را به بزرگ‌داشت آن فراخواندند. مقام معظم رهبری حفظه الله نیز همواره در بیاناتشان فلسطین را مسأله اول جهان اسلام بر می شمارند و همگان را برای حضور پرشور در راهپیمایی این روز دعوت می نمایند. به امید روزی که شاهد آزادی قدس شریف و سرزمین فلسطین از چنگال ستمگران باشیم.



🔹ستاد اقامه نماز استان با همکاری ادارات کل؛آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی مسابقه تفسیر قرآن ویژه فرهنگیان و سایر علاقمندان، در فضای مجازی بر اساس آیات کتب درسی دانش آموزان در طول ماه مبارک رمضان برگزار می نماید.

🔸در همین راستا از سوی  مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امامزاده عبدالله ابن موسی الکاظم (ع) شهر کدکن نیز به قید قرعه به پنج نفر از شرکت کنندگان شهرستان تربت حیدریه که پاسخ صحیح ارسال نموده اند لوح تقدیر و کارت هدیه پانصد هزار ریالی اهدا می گردد.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و چگونگی شرکت در مسابقه به آدرس 

http://mashad.namaz.ir/مسابقه-رمضان-بهار-بندگی-و-قرآن

مراجعه نمایند.



فرا رسیدن ایام لیالی قدر و سالروز شهادت حضرت علی (ع) تسلیت باد

ماه مبارک رمضان، ماه رحمت، مغفرت و برکت فرصتی به وسعت عالم هستی برای مومنان و همه بندگان خداوند ایجاد کرده است تا در این ماه ضیافت الله بیش از پیش بر تهذیب نفس و بازنگری در اعمال و رفتار خود، بر فضیلتها و داشته ها بیفزایند و از کج روی ها و پلشتی ها تبری جویند.

شهادت امیر خوبی ها، این مظهر عدالت، آزادگی و جوانمردی گویای عظمت و جاودانگی امامی است که در سرتاسر عمر پر برکتشان بدون هیچ دلبستگی به لذایذ دنیوی پاسدار اخلاق، حرمت و کرامت انسانی بودند و مظلومانه با شمشیر تحجر و جهالت شهید شدند.

شب قدر

.

از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است،خداوند در قرآن از آن به بزرگی یاد کرده

و سوره‌ای نیز به نام ‘ سوره قدر’ نازل فرموده است

.

شب نوزدهم رمضــــان اولین شب از شبهای قدر است و شــب قــــدر همان شبی است که در تمــام سال شبــی به خوبی و فضیــلت آن نمی‌ رسد و عمـــل در آن بهتـــر است از عمـــل در هزار مـــاه و در آن شب

✍به نقل از مدیر مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امامزاده عبدالله موسی الکاظم(ع) 

پیرو مکاتبات و پیگیریهای بعمل آمده و تنظیم صورتجلسه اخیر با معاونت محترم اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان رضوی مبنی بر معرفی دو مشاور بناهایی تاریخی مورد تایید میراث، نشست تخصصی با حضور سرکار خانم مهندس خضری مشاور بناهای تاریخی و استاد دانشگاه هنرهای زیبا، در محل مسجد تاریخی این آستان تشکیل گردید


✍ به گزارش مدیر مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) 


💠با استعانت از خداوند متعال و به یمن میلاد با سعادت کریم اهل بیت (ع) و با استقبال مردم مؤمن و خداجوی کدکن نخستین محفل انس با قرآن کریم با سخنرانی امام جمعه محترم کدکن و تلاوت زیبای قاری گرامی جناب آقای عربی همراه با اجرای بی نظیر حافظ کل قرآن مجید جناب آقای فیوضی (نفر دوم کشوری در رشته حفظ کل) در شب پانزدهم ماه مبارک رمضان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع ) در صحن آستان مقدس امامزاده عبدالله موسی الکاظم(ع) به همت جوانان قرآنی و باصفای شهر کدکن برگزار گردید.

در ادامه مراسم توسط حجت الاسلام بوژمهرانی امام جمعه محترم کدکن و حجت الاسلام نوائیان ریاست محترم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات از فعالین قرآنی تجلیل بعمل آمد.

 در پایان حاضرین با حمایت نیات خداپسندانه خیرین در ماه مهمانی خدا بر خوان با کرامت کریم اهل بیت(ع) و ضیافت افطار مهمان گردیدند.